Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2011

Σχετικα με τους κλειστους χωρους καταστηματων

Τα μικρα μαγαζια κλεινουν και δεν θα ξανανοιξουν ποτε πια στον αριθμο που υπηρχε.
Το στηριζομενο και στον υπεραπαγγελματισμο μοντελο οικονομικης μεγεθυνσης και οχι αναπτυξης, ειναι προ πολλου νεκρο και δεν θα αναστηθει.
Στην Αθηνα, πρωτευουσα αυτου του, κρατικης αποθεωσης, παρασιτικου υπερεπαγγελματισμου, τα ισογεια σε σχεδον καθε απιθανο δρομισκο καθε ακραιας γειτονιας κτισθηκαν εξ αρχης ως, η μετατραπικαν σε, καταστηματα.
Τι θα απογινουν λοιπον απο εδω και στο εξης τα οικοδομικα κουφαρια που καποτε στεγαζαν τα καθε ειδους υπεραριθμα μαγαζια και τωρα πλεον (αλλα και στο μελλον θα) ειναι στο μεγαλυτερο ποσοστο αχρηστα; Και οι ιδιοκτητες τους; τι θα γινει με αυτους; και το κτιριακο κεφαλαιο; θα εκμηδενισθει για παντα; Και με τι συνεπειες;

ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ
Στα πλαισια της επιχειρουμενης βιαιης αναπροσαρμογης η κυβερνηση γενικα λαβαινει καποιες στοιχειωδεις προνοιες προστασιας των βλαπτομενων ομαδων απο την αμεση πληρη καταστροφη τους.Για παραδειγμα, ολοι οι επι δεκαετιες σκανδαλωδως ευνοημενοι φορτηγατζηδες λαβαινουν μαλλον αναστολη της καταδικης τους σε επαγγελματικο θανατο για μερικα χρονια (για να μη χασουν αμεσα τον "αερα" δηλαδη την παρανομη υπεραξια που καποιοι απ' αυτους πληρωσαν για τις αδειες τους και στο ενδιαμεσο διαστημα θα κανουν το κουμαντο τους). Και οι ιδιοκτητες καταστηματων; αυτοι δεν πληρωσαν; οχι αερα αλλα πραγματικη και νομιμη αξια ακινητου που τωρα λογω οριστικης αχρηστιας εκμηδενιζεται; αυτοι πως θα κανουν το κουμαντο τους;
Ειναι ενα τεραστιο θεμα που αφορα τεραστιο αριθμο πολιτων και τεραστια κεφαλαιακη αξια.
ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ
Το σημαντικωτερο στοιχειο των πολεων ειναι ακριβως η αστικη δυναμικη που αυτες διαθετουν και το κυριωτερο μεσο παραγωγης της αστικης δυναμικης ειναι ανεκαθεν ο δρομος. Οχι ο δρομος ως διοδος η περασμα (που ουτως η αλλως ειναι), αλλα ο δρομος ως πεδιο συναλλαγης δηλαδη επικοινωνιας. Απο τα ιδιαιτερα τοπικα (υλικα και συμβολικα) χαρακτηριστικα του δρομου εξαρταται η ενταση και ποιοτητα της επικοινωνιας, η λειτουργικοτητα του.
Στις πυκνοδομημενες αστικες περιοχες η λειτουργικοτητα του δρομου δηλαδη η αστικοτητα περιοριζεται σχεδον αποκλειστικα στα ισογεια των κτιριων.
Σε πυκνοδομημενες αστικες περιοχες με εξαθλιωμενα, κουρελιαρικα, εγκαταλειμενα ισογεια χανεται καθε θετικο αστικο στοιχειο, μενουν μονο τα πολλα αρνητικα στοιχεια. Η υπαρξη αχρηστων / κλειστων ισογειων, γενικα αλλα ειδικωτερα στο χωρις πρασιες συνεχες συστημα δομησεως, καθιστα τον δρομο ανασφαλη τοπο κυκλοφοριας επειδη δεν υπαρχει ελεγχοςαπο κανεναν. Τελικα ολη η περιοχη υποβαθμιζεται και απαξιωνεται κοινωνικα και οικονομικα.
Κατι πρεπει να γινει για αυξηση της ζητησης ισογειων χωρων πανω απο τα διαμορφουμενα τωρα επιπεδα και για μειωση των παρανομως χρησιμοποιουμενων χωρων (με σκοπο μια σχετικη βελτιωση της καταστασης η εστω αποφυγη της πληρους καταστροφης).
Στην περιπτωση λοιπον που καποιοι ενδιαφερονται θετικα για την πρακτικη αντιμετωπιση του ζητηματος των κλειστων χωρων καταστηματων οι παρακατω προτασεις μπορουν να βοηθησουν (χρειαζεται καποια νομικη και περιβαλλοντικη αιτιολογηση τους αλλα νομιζω πως αυτη ειναι ευκολη αν οχι προφανης).

ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1. Απαγορευση της λειτουργιας οποιουδηποτε νεου επαγγελματικου χωρου σε οροφο κτιριου κατοικιας (και μη αποδοχη των σχετικων δαπανων ενοικιου κλπ στα επαγγελματικα εξοδα).
2. Αναγνωριση του δικαιωματος μετατροπης των χωρων καταστηματων σε χωρους κατοικιας η χωρους σταθμευσης χωρις εκδοση αδειας αλλαγης χρησεως και κυριως χωρις συγκαταθεση των συνιδιοκτητων της οικοδομης δεδομενου του οτι οι παραπανω χρησεις δεν επιβαρυνουν καμια πολεοδομικη παραμετρο, το αντιθετο μαλιστα. (οι χωροι για καταστηματα απο προδιαγραφη αντεχουν τα υποτιθεμενα φορτια των αυτοκινητων και δεν χρειαζεται σχετικος ελεγχος).
3. Απηνης διωξη καθε παρανομης επεκτασης των ισογειων χωρων εκτος των νομιμων οριων του κτιριου σε ακαλυπτους και πρασιες, καθως και της μετατροπης χωρων - πιλοτης η σταθμευσης - σε επαγελματικους χωρους. (Απηνης εννοω πρωτα επιβολη και εισπραξη εξοντωτικου προστιμου και μετα δυνατοτητα υποβολης τυχον ενστασεων).
4. Υποχρεωτικη φυτευση με δαπανη ολων των συνιδιοκτητων του κτιριου ολων ανεξαιρετως των πρασιων στην  πολη συμφωνα με οσα σημερα ισχυουν με εφαρμογη και σε παγιωμενες απο το παρελθον περιπτωσεις ανεξαρτητως παλαιοτερων διαταξεων. (η φυτευση συναρταται και με καταργηση παρανομων θεσεων σταθμευσης σε πρασιες και με υπερεκμεταλλευση συγκεκριμμενων ακινητων εναντι αλλων). (Υποχρεωτικη εννοω πως δεν απαιτειται ιδιαιτερη γνωση διαταξεων ωστε να μπορει να διαπιστωνεται παραβαση αμεσα απο οποιονδηποτε και αναλογη επιβολη προστιμου ακομη και απο την δημοτικη αστυνομια).
5. Καταργηση καποιων περιορισμων στην εγκατασταση ελαφρα οχλουσων χρησεων ωστε να αυξηθουν οι εν δυναμει ενοικιαστες.

    Αναρτηθηκε 15/09/2010 16:58:-- στο enet.gr