Ολοι, η σχεδον ολοι, οι μεγαλοι του λιανεμποριου εχουν ηδη η προκειται συντομα να πτωχευσουν.
απο τριετιας τουλαχιστον εχουν χασει το συγκριτικο πλεονεκτημα του μεγεθους το οποιο ηδη εχει γινει συγκριτικο μειονεκτημα.
η καταναλωση μειωνεται, αχρηστευοντας τους μεγαλους χωρους πωλησεων, οπου διετiθενο και "παραπλευρα" προϊοντα (πχ ηλεκτρικες συσκευες, ρουχα, στα super market), και (αχρηστευοντας) το υπερπυκνο δικτυο καταστηματων (πχ ενδυση, επιπλωση, εξοπλισμος σπιτιου).
μικροτεριο χωροι η αραιοτερη εμπορικη παρουσια ειναι σε πολλες περιπτωσεις πλεονεκτημα.
τα ενοικια μειωνονται, ενω τα χρεολυσια των ιδιοκτητων υπεραριθμων υπερμεγεθων πολυκαταστηματων παραμενουν σταθερα (προς το παρον τουλαχιστον), το ανα μ2 κοστος ενοικιου, ηλεκτρικου, νερου, τηλεφωνου, δημοτικων και λοιπων τελων μαλλον ειναι μικροτερα σε ενα μαγαζακια απο οτι σε ενα πολυκαταστημα.
οι εκτος "πιατσας" μεγαλοι αυτονομοι χωροιεμποριου δεν συγκινουν πλεον τους καταναλωτες που δεν σκοπευουν να κανουν πολλες αγορες, στις μικροποσοτητες το κοστος μεταφορας και η απωλεια χρονου εχουν μεγαλυτερη σημασια απο την φθηνοτερη τιμη.
οι μεσες αμοιβες εργασιας μειωνονται (στελεχων και απλων εργαζομενων), αλλα παρασυρουν και το προσδοκωμενο κερδος των μικροεμπορων, οι οποιοι προσαρμοζονται πολυ γρηγοροτερα απο τους μεγαλους στις μικροτερες αμοιβες.
σε συνθηκες οικονομικης κρισης το ωραριο του αυτοαπασχολουμενου καταστηματαρχη μπορει να ειναι πολυ περισσοτερο ευελικτο απ' οσο οποιαδηποτε ευελιξια μππορει να εξασφαλισει η πληρης απορρυθμιση της αγορας εργασιας.
Αυτα (και ισως αλλλα που δεν ξερω) πιθανωτατα συνεπαγονται για τις μεσαιες επιχειρησεις χαμηλοτερο συνολικο κοστος (αν και το κοστος κτησεως των εμπορευματων μπορει να παραμενει για τους μικρους αυξημενο σε συγκριση προς τους μεγαλους) αρα ανταγωνιστικο πλεονεκτημα εναντι των μεγαλων.
Το σημειωμα αυτο αναρτηθηκε ως σχολιο σε αναρτηση της Titika Bournaki στο facebook την 30.01.2012 στις 05:32 μ.μ
μεταβαση στην αναρτηση:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=291940964195286&id=100000624933586
απο τριετιας τουλαχιστον εχουν χασει το συγκριτικο πλεονεκτημα του μεγεθους το οποιο ηδη εχει γινει συγκριτικο μειονεκτημα.
η καταναλωση μειωνεται, αχρηστευοντας τους μεγαλους χωρους πωλησεων, οπου διετiθενο και "παραπλευρα" προϊοντα (πχ ηλεκτρικες συσκευες, ρουχα, στα super market), και (αχρηστευοντας) το υπερπυκνο δικτυο καταστηματων (πχ ενδυση, επιπλωση, εξοπλισμος σπιτιου).
μικροτεριο χωροι η αραιοτερη εμπορικη παρουσια ειναι σε πολλες περιπτωσεις πλεονεκτημα.
τα ενοικια μειωνονται, ενω τα χρεολυσια των ιδιοκτητων υπεραριθμων υπερμεγεθων πολυκαταστηματων παραμενουν σταθερα (προς το παρον τουλαχιστον), το ανα μ2 κοστος ενοικιου, ηλεκτρικου, νερου, τηλεφωνου, δημοτικων και λοιπων τελων μαλλον ειναι μικροτερα σε ενα μαγαζακια απο οτι σε ενα πολυκαταστημα.
οι εκτος "πιατσας" μεγαλοι αυτονομοι χωροιεμποριου δεν συγκινουν πλεον τους καταναλωτες που δεν σκοπευουν να κανουν πολλες αγορες, στις μικροποσοτητες το κοστος μεταφορας και η απωλεια χρονου εχουν μεγαλυτερη σημασια απο την φθηνοτερη τιμη.
οι μεσες αμοιβες εργασιας μειωνονται (στελεχων και απλων εργαζομενων), αλλα παρασυρουν και το προσδοκωμενο κερδος των μικροεμπορων, οι οποιοι προσαρμοζονται πολυ γρηγοροτερα απο τους μεγαλους στις μικροτερες αμοιβες.
σε συνθηκες οικονομικης κρισης το ωραριο του αυτοαπασχολουμενου καταστηματαρχη μπορει να ειναι πολυ περισσοτερο ευελικτο απ' οσο οποιαδηποτε ευελιξια μππορει να εξασφαλισει η πληρης απορρυθμιση της αγορας εργασιας.
Αυτα (και ισως αλλλα που δεν ξερω) πιθανωτατα συνεπαγονται για τις μεσαιες επιχειρησεις χαμηλοτερο συνολικο κοστος (αν και το κοστος κτησεως των εμπορευματων μπορει να παραμενει για τους μικρους αυξημενο σε συγκριση προς τους μεγαλους) αρα ανταγωνιστικο πλεονεκτημα εναντι των μεγαλων.
Το σημειωμα αυτο αναρτηθηκε ως σχολιο σε αναρτηση της Titika Bournaki στο facebook την 30.01.2012 στις 05:32 μ.μ
μεταβαση στην αναρτηση:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=291940964195286&id=100000624933586