Το σωμα του νεκρου Χριστου.
Την εποχη εκεινη, ο πινακας δεν προκαλεσε καμια αντιδραση και επιβιωσε απο την καταστροφη των εργων τεχνης απο τους φανατικους μεταρρυθμιστες. Αν και δεν ηταν ακομη η εποχη του Καραβατζιο, θα μπορουσε καποιος να υποθεσει πως η αμφισημια του ειχε ηδη υποκινησει τις (σχετικες) ερευνες".
"Κανεις δεν μπορει να αρνηθει την μεταφυσικη δυναμη αυτου του εργου στο οποιο συντηκονται ο υστερος μεσαιωνικος εξπρεσσιονισμος της γοτθικης παραδοσης και οι νεες ανθρωπιστικες αναζητησεις.
Σ' αυτη την εντυπωσιακη συνθεση, που, απομακρυνεται απο την αντικειμενικοτητα με αποφασιστικοτητα και (απομακρυνεται) απο την χρωματικη μανιερα με τολμη, καθενας ειναι ελευθρος, αναλογα με τις πεποιθησεις του, να δει την τελειωτικη νικη του θανατου η, αντιθετως, το αναγκαστικο περασμα απο τον ζοφο του ταφου πριν απο την ευφροσυνη θεα της της ζωης που επανερχεται".
.
Η φωτογραφια αυτη αναρτηθηκε στον τοιχο της ομαδας "Καθε Σαββατο στην Αθηνα" στο facebook την 13.04.2012
μεταβαση στην αναρτηση:
https://www.facebook.com/groups/107446506033882/202153499896515/
του Χανς Χολμπαϊν του νεωτρου, μια (κοσμικη) αποδοση (με
θρησκευτικο προσχημα) της ιεροτητας της ημερας.
Απο το συνοδευτικο της φωτογραφιας κειμενο μεταφραζω δυο
αποσπασματα (δεν ειμαι Γαλλομαθης & ισως δεν τα καταλαβα καλα).
"Λεγεται
πως για να πραγματοποιησει αυτον τον πινακα του 1521, ο ζωγραφος βοηθησε στην
εκδυση ενος πνιγμενου στον Ρηνο εμπορου.Την εποχη εκεινη, ο πινακας δεν προκαλεσε καμια αντιδραση και επιβιωσε απο την καταστροφη των εργων τεχνης απο τους φανατικους μεταρρυθμιστες. Αν και δεν ηταν ακομη η εποχη του Καραβατζιο, θα μπορουσε καποιος να υποθεσει πως η αμφισημια του ειχε ηδη υποκινησει τις (σχετικες) ερευνες".
"Κανεις δεν μπορει να αρνηθει την μεταφυσικη δυναμη αυτου του εργου στο οποιο συντηκονται ο υστερος μεσαιωνικος εξπρεσσιονισμος της γοτθικης παραδοσης και οι νεες ανθρωπιστικες αναζητησεις.
Σ' αυτη την εντυπωσιακη συνθεση, που, απομακρυνεται απο την αντικειμενικοτητα με αποφασιστικοτητα και (απομακρυνεται) απο την χρωματικη μανιερα με τολμη, καθενας ειναι ελευθρος, αναλογα με τις πεποιθησεις του, να δει την τελειωτικη νικη του θανατου η, αντιθετως, το αναγκαστικο περασμα απο τον ζοφο του ταφου πριν απο την ευφροσυνη θεα της της ζωης που επανερχεται".
.
Η φωτογραφια αυτη αναρτηθηκε στον τοιχο της ομαδας "Καθε Σαββατο στην Αθηνα" στο facebook την 13.04.2012
μεταβαση στην αναρτηση:
https://www.facebook.com/groups/107446506033882/202153499896515/