Το χειμωνιατικο βραδακι της Δευτερας 09/01/2012 ηταν ευχαριστο, χωρις κρυο, αερα, βροχη.
Λιγο μετα τις εξη και μιση οδηγουσα ανεβαινοντας την οδο Μαρνη απο την πλατεια Βαθης προς την λεωφορο Αλεξανδρας, ξαφνικα, φουλαριστοι, αναμεσα στα αυτοκινητα, περασαν τεσσερεις πεντε μοτοσυκλετες της ομαδας Διας.
Στην διασταυρωση με την οδο τριτης Σεπτεμβριου ειδα τους φωτισμενους με ισχυρο προβολεα καπνους πανω απο το Ακροπολ Παλας.
Ηταν ενα παραξενα εντυπωσιακο θεαμα. Ο αερας βρομοκοπουσε απο την απαισια μυρωδια καιομενων πλαστικων. Μεσα στον τελευταιο οροφο της προς την Μαρνη πτερυγας του κτίριου μικρες φλογες φαινοντουσαν πισω απο την σκαλωσια.
Πως διαολο πηρε φωτια ο τελευταιος οροφος, σκεφτηκα..., αλλα τελος παντων, η ζημια θα ειναι σχετικα μικρη.
Καμια εικοσαρια ανθρωποι στα πεζοδρομια κοιτουσαν τους καπνους, σχολιαζοντας χαλαρα, ενώ σε ελάχιστα μπαλκονια καποιοι χαζευαν μάλλον αδιαφορα, μόνο στην γωνια με την οδό Αβερωφ εξω από το ομορφο κτίριο της σχολης χορου υπηρχε κάποια ενταση από την νεολαια των σπουδαστων της.
Εκεινη την ωρα ενα περιπολικο της αστυνομιας πηρε θεση στην διασταυρωση Μαρνη και Πατησιων διακοπτοντας την κινηση προς την Ομονοια. Προσπερνωντας ειδα πως μπροστα από το κτίριο υπηρχαν ηδη πυροσβεστικες αντλιες και οι πυροσβεστες ειχαν μπει μέσα.
Παρκαρισα το αυτοκινητο σχετικα ψηλα, στην οδό Ζαϊμη, και γυρισα πίσω να δω και εγώ την πυρκαϊα, στο κατω κατω το Ακροπολ Παλας είναι ένα σημαντικο κτιριο.
Στην οδό Τοσιτσα αναμεσα στο Μουσειο και στο Πολυτεχνειο, απολυτη καθαριοτητα, ταξη και ηρεμια, ουτε ένα μισοπεθαμενο πρεζονι, μόνο τεσσερα πεντε ατομα (Συριοι, Ιρακινοι η κατι τετοιο) καθοντουσαν σε δυο παγκακια κουβεντιαζοντας ησυχα. Ωραια εικονα, αλλά χωρις ντοποιους.
Και τα δυο ρευματα κυκλοφοριας αυτοκινητων της οδου Πατησιων αδεια, αν και ειχε διακοπει η κίνηση μόνο προς την Ομονοια. Στα πεζοδρομια και στον δρομο οι λιγωτεροι από ογδοντα άνθρωποι (οι περισσοτεροι μεσανατολιτες και μερικοι αφρικανοι) που παρακολουθουσαν την πυρκαϊα, περιμενοντας το τρολεϋ, ηταν ανδρες, γυναικες ηταν μόνο δυο, μια σχετικα κακοπαθημενη μεσηλικη γειτονισσα και μια νεαρη με τον φιλο της (από λιγες λεξεις τους, το ντυσιμο και τις κινησεις τους καταλαβα πως η φωτια δεν τους απασχολουσε καθολου, και πως είναι ακόμη στα χαπια, δεν έχουν πεσει στις ενεσεις).
Πίσω από τα παλιωμενα ευτελη λαμαρινενια πανελα με τις κουρελιασμενες αφισες, ειδα την δυνατη φωτια στο βαθος του ισογειου, υπολογιζω να ηταν κοντα στο κλιμακοστασιο.
Αν είναι έτσι είναι παραξενο! Να παρει φωτια ένα κτίριο κοντα στο κλιμακοστασιο! Αν στο κτιριο ειχαν καταφυγει αστεγοι (όπως αργοτερα ακουσα πως υποτεθηκε) δεν θα εμεναν κοντα στο κλιμακοστασιο που είναι το ψυχροτερο σημειο των ακατοικητων κτιριων, ολο ρευματα αερα, θα προτιμουσαν έναν κλειστο, χαμηλοταβανο χωρο, ισως στο υπογειο η σε καποιο δωματιο οροφου. Το κλιμακοστασιο αντιθετα είναι ένα καλο σημειο για εμπρησμο, λειτουργει σαν καμιναδα γιατι ρουφα την φωτια προς τα επανω, βοηθωντας στην γρηγορη εξαπλωση της σε ολους τους ορόφους, ενώ αποκλειεται η χρηση της σκαλας από τους πυροσβεστες.
Αμηχανα, σαν να ημουν παρεισακτος, απομακρυνθηκα περπατωντας από το χωρις διαβατες πεζοδρομιο του Μουσειου προς την οδό Ιουλιανου.
Μεταξυ των οδων Βασιλεως Ηρακλειου και Μετσοβου, ουτε μια βιτρινα δεν ειχε φως (νομιζω πως τα περισσοτερα μαγαζια είναι ξενοικιαστα). Μετα την οδό Μετσοβου μόνο το φαστ φουντ ηταν φωτισμενο, περιμενοντας ανυπαρκτους πελατες, ο μαγαζατορας ασχολιοταν με το καθαρισμα του παγκου, πιθανοτατα δεν ειχε καν παρει ειδηση την φωτια, αλλά και αν την ειχε παρει ειδηση ασφαλως δεν τον ενδιεφερε.
Αν, όπως λεγεται, ο διαγωνισμος για την ανακυρυξη εργολαβου αποκαταστασης του κτιρίου έχει ολοκληρωθει και αν επικειται η έναρξη εργασιων νομιζω πως το Υπουργειο Πολιτισμου θα επρεπε να έχει εγκαταστησει 24ωρη φυλαξη του κτιρίου.
Μετα την πυρκαϊα, οποιοσδηποτε μπορει βασιμα να ισχυρισθει πως επιδεινωθηκε η στατικη κατασταση του κτιρίου, πως χρειάζεται νεα στατικη μελετη που ανατρεπει τα χρονοδιαγραμματα και σιγουρα τους προϋπολογισμους. Και ποιος μπορει να το αρνηθει;
Αλλα σε τετοια περιπτωση τι γινεται με τον εργολαβο;
Η ελαχιστου κοστους φυλαξη θα ειχε προστατευσει το κτίριο, το Υπουργειο, και τους φορολογουμενους από, ενδεχομενως, ανεξελεγκτη διογκωση του κοστους αποκαταστασης και επισκευης. Αλλά που τετοια σκεψη στους υπολογους, γιατί υπαρχουν υπολογοι.
Η προστασια των σπιτιων των υπουργων θεωρείται αυτονοητη δαπανη, η προστασια, δεν θα γραψω ενός διατηρητεου κτιρίου (που ισως δεν απασχολει τους πολιτικους) αλλά, του δημοσιου χρηματος (του κοστους εργολαβιας) θεωρείται περιτη δαπανη, αλλοιως το Ακροπολ Παλας δεν θα ηταν αφυλακτο αυτή την εποχη.
Και μια διευκρινηση για να μη παρεξηγηθω.
Το σημειωμα δεν αφορά ουτε την πυρκαϊα, ουτε το Ακροπολ Παλας, ουτε το Υπουργειο Πολιτισμου, ουτε την εργολαβια.
Το σημειωμα αφορα τα αποκαϊδια της κεντρικης Αθηνας.
Το σημειωμα αναρτηθηκε στο facebook.
με δυο συννεχομενα σχολια στο αλμπουμ "ACROPOLE PALACE" της σελιδας "Η ΑΘΗΝΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ".
Συνδεσμος με το αλμπουμ: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.212482008764168.55863.149801415032228&type=1
στο προφιλ "Γιαννης Λιναρδακης".
Συνδεσμος στην αναρτηση: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=267885979945140&id=100001894299391
Το σημειωμα αυτο κοινοποιηθηκε απο το αλμπουμ "σημειωματα για την Αθηνα" του Γιαννης Λιναρδακης στον τοιχο της ομαδας "Καθε Σαββατο στην Αθηνα" στο facebook την 02.02.2013
Το σημειωμα αναρτηθηκε στο facebook.
με δυο συννεχομενα σχολια στο αλμπουμ "ACROPOLE PALACE" της σελιδας "Η ΑΘΗΝΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ".
Συνδεσμος με το αλμπουμ: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.212482008764168.55863.149801415032228&type=1
στο προφιλ "Γιαννης Λιναρδακης".
Συνδεσμος στην αναρτηση: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=267885979945140&id=100001894299391
Το σημειωμα αυτο κοινοποιηθηκε απο το αλμπουμ "σημειωματα για την Αθηνα" του Γιαννης Λιναρδακης στον τοιχο της ομαδας "Καθε Σαββατο στην Αθηνα" στο facebook την 02.02.2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου