.
Elsewhere
01 80x110x4
cm mixed media on canvas
|
.
Τοπος της εκθεσης: ART ZONE 42 gallery
Λεωφορος βασιλεως Κωνσταντινου 42
11635 Αθηνα Αγαλμα Τρουμαν
Διαρκεια της εκθεσης: Πεμπτη 14.01.2016 - Σαββατο 39.01.2016
Elsewhere
Στην πορεια της εξελικτικης διαδικασιας, ο ανθρωπος, το
πιο προσφατο προϊον της, διαχωρισε τον εαυτο του απο τη υπολοιπη φυση και
ανετρεψε βιαια και μαζικα τις συνθηκες επιβιωσης των λιγωτερο εξελιγμενων
ειδων, που, ηττωνται, βρισκονται σε διαρκως μειονεκτικωτερη θεση γιατι
στερουντα επαρκη χωρο για την ελευθερη αναπτυξη τους και αναδειξη της αξιας και
του μεγαλειου τους αν και αποτελουν απαραιτητη προϋποθεση για την διατηρηση της
ζωης πανω στην γη.
Παιρνω, λοιπον, εγω, την πρωτοβουλια να "προστατευσω"
και να αναδειξω την υπο εξαφανιση εμβια φυση, αυτο το θαυμασιο, μεγαλειωδες,
πολυπλοκο, πολυμορφο, πολυδυναμο, απροβλεπτο κοματι του απειρου κοσμου μεταφεροντας
την σε καποιον αλλο, αγνωστο και απροσδιοριστο τοπο οχι εδω στην γη, καπου
αλλου (elsewhere).
Καθε πινακας ειναι μια εκφραση θαυμασμου για την εμβια
φυση, ενα ενδεχομενο στιγμιοτυπο διαφυγης καποιου τυχαιου μικρου και ελλειπους
αποσπασματος της, απο την επικινδυνη (γι΄ αυτην) γηϊνη πραγματικοτητα προς
καπου αλλου (elsewhere), εκει που ορμητικη, ακμαια και θαλερη θα μπορει να
αυξησει την επικρατεια της καταλαμβανοντας καθε διαθεσιμο χωρο, διεκδικωντας το
δικαιωμα της στην ανεμποδιστη υπαρξη και στην αναπτυξη.
Το εικαστικο μου λεξιλογιο, περιλαμβανει στυλιζαρισμενες
μορφες οντων οικειων, γατες, σκυλους, πεταλουδες, πουλια, σκαραβαιους, μελισσες
που συμβολιζουν την χαρα, την ορμη, την ελευθερια, την ανεξαρτησια, την πιστη,
την τυχη, την ελπιδα, ενω ενας μισο αγγελος (με ενα φτερο) μισο ανθρωπος μισο
ελευθερος μισο δεσμωτης συμβολιζει το πνευμα της αβεβαιης μεταβασης σε ενα τοπο
δυνατοτητων, οπως υποδηλωνεται απο την η ασαφη και απροσδιοριστη γεωμετρια των
κατω - πισω απο τις μορφες τυχαιων αφηρημενων μοτιβων. Οι μορφες (συγκεκριμενες
και αφηρημενες) χρησιμοποιουνται σαν εκπροσωποι της εμβιας φυσης ή σαν γραφες
ιδεων ή εννοιων σαν να ειναι πολυσημες λεξεις, χωρις (οπως συμβαινει και με τις
λεξεις) να ειναι απεικονησεις των εικονιζομενων φυσικων ή αφηρημενων οντοτητων
καθεαυτες.
Στην πολυχρωμη και πληθωρικη ζωγραφικη μου οι
παραδοσιακες συνθετικες αρχες των οπτικων τεχνων, οπως υπαρξη κεντρικου
θεματος, ή αρχης & τελους, ή εσωτερικου μετρου & αναλογιων, ή
ιεραρχιαςτων οντων και των χωρων ειναι αχρειαστοι περιορισμοι γι΄ αυτο
καταλυονται χωρις δισταγμους, ενω το πάνω και το κάτω, το πριν και το μετά, το
μέρος και το όλον, δεν αποτελουν αναγκαστικα ζευγη αντιθετων, η κίνηση και η
ακινησία, η μεταβολή και η στασιμότητα, συνυπάρχουν και η σχεση που εχει το
"φοντο" ως προς το "θεμα" ειναι σαν η υφη του χαρτιου να
αποτελει μερος του κειμενου, η σχεση που εχουν τα σχηματα και χρωματα με το
νοημα ειναι σαν η καλλιγραφια να εχει ιση αξια με τις λεξεις.
Με τα εργα μου διαμορφωνω αποσπασματα ενος μεγαλου και
ανολοκληρωτου στιγμιαιου (εικαστικου) πολυεπεδου γραπτου κειμενου, αποσπασματα
μιας διηγησης για την μεταβαση της εμβιας φυσης απο την γη προς καπου αλλου (elsewhere).
Αρετη Κλουτσινιωτη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου