Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

F.A.Q. 09-13.06.2012 ________________________ Γιατι τραμ; Δεν υπαρχει θετικη εμπειρια απο τους Αθηναιους. Θα ειναι διπλης κατευθυνσης και που θα πηγαινει;

Οι βλαβερες συνεπειες της κατασκευης light rail σε λεωφορους μικρου πλατους.
Η σταση Μπακνανα στην οδο Μαχης Αναλατου στον Νεο Κοσμο.
Η οδος Μαχης Αναλατου στην θεση της στασης εχει λιγο πιο ανετο πλατος
απο την οδο Πατησιων, διερχεται απο γειτονιες με πολυ χαμηλωτερες
πληθυσμιακες πυκνοτητες απο ο,τι η οδος Πατησιων, αντιθετα απο την οδο
Πατησιων δεν εχει καθολου εμπορικο χαρακτηρα και μισο χιλιομετρο μετα
την σταση εισερχεται μεσα στην Νεα Σμυρνη οπου υποβαθμιζεται
κυκλοφοριακα ως μια απο τις κεντρικες συλλεκτηριες αρτηριες του Δημου
εξυπηρετωντας κυριως τοπικη κυκλοφορια αντιθετα απο την οδο Πατησιων
που εξυπηρετει κυκλοφορια διελευσεως προς περιοχες με μεγαλους
αριθμους κατοικων.
Και ομως η μια λωριδα κυκλοφοριας αποκλειει την στοιχειωδη εξυπηρετηση ακομη
και των παροδιων κτιριων, κατι που δεν μπορει να ισχυσει για την οδο Πατησιων.
.
επισημη ερωτηση:
Γιατι τραμ; Δεν υπαρχει θετικη εμπειρια απο τους Αθηναιους. Θα ειναι διπλης κατευθυνσης και που θα πηγαινει;
επισημη απαντηση:
Το τραμ ειναι απο τα πιο αποτελεσματικα μεσα μεταφορας στις ευρωπαϊκες πολεις, φιλικο στον πολιτη και το περιβαλλον. Η επεκταση της γραμμης του απο την λεωφορο Αμαλιας στο τελος της οδου Πατησιων θα αποτελεσει την συγκοινωνιακη ραχοκοκαλια που θα εξυπηρετει ολο το κεντρο, συνδεοντας τους δυο μεγαλυτερους σταθμους μετρο της Ομονοιας και του Συνταγματος και τις πυκνοκατοικημενες συνοικιες που αναπτυσσονται στις δυο κατευθυνσεις του. Η συχνη διελευση και στις δυο κατευθυνσεις, που εκτιμαται απο τις κυκλοφοριακες μελετες σε 2 λεπτα, και η απολυτη προτεραιοτητα κινησης θα εξασφαλισουν την αξιοπιστια και θα το κανουν ενα απο τα πιο αγαπημενα μεσα μεταφορας.
.
1η εναλλακτικη ερωτηση:
Light rail transit ή Tram;
1η εναλλακτικη απαντηση:
Εχει σημασια; Ναι και μαλιστα μεγαλη, οσον αφορα το κοστος κατασκευης το επιπεδο εξυπηρετησης των επιβατων, και την σχεση/συνυπαρξη με τα αλλα οχηματα.
Συνοψιζω απο την WIKIPEDIA.
Τα επιγεια συστηματα τροχιοδρομων ελαφρου φορτιου και ελαφρας υποδομης διακρινονται (με σχετικη ασαφεια) σε light rail transit και σε tram (streetcar).
Το light rail transit αποτελειται απο συρμους  2-6 οχηματων μηκους ~ 29 μτρ ανα οχημα μεταφορικης ικανοτητας 200-300 επιβατων ανα οχημα με με μεση υπηρεσιακη ταχυτητα ~ 35 χλμ/ωρα, που χρησιμοποιουν (στο μεγαλυτερο τμημα της διαδρομης τους)  αποκελιστικο διαδρομο κυκλοφοριας, εχουν αραιοτερες απο το tram στασεις ή σταθμους με ειδικη διαμορφωση.
Το tram (streetcar) αποτελειται απο ενα ή δυο οχηματα μηκους 20- 29 μτρ. ανα οχημα μεταφορικης ικανοτητας ~ 200 επιβατων ανα οχημα με μεση υπηρεσιακη ταχυτητα ~ 35 χλμ/ωρα, που χρησιμοποιουν (στο μεγαλυτερο τμημα της διαδρομης τους) απο κοινου με τα υπολοιπα οχηματα την επιφανεια των δρομων, εχουν συχνες χωρις ειδικη διαμορφωση στασεις.
Το συστημα που λειτουργει στην Αθηνα και προβλεπεται να επεκταθει στην οδο Πατησιων ειναι μαλλον Light rail παρα Tram.
Το Light rail εχει σημαντικες απαιτησεις σε αποκλειστικeς επιφανειες κυκλοφοριας, μειωνει την ταχυτητα  των αλλων δημοσιων ή ιδιωτικων οχηματων καθως αφαιρει λωριδες κυκλοφοριας και κινειται σε κυμα απολυτης προτεραιοτητας που αυτο το ιδιο διαμορφωνει, η κινηση του στην κεντρικη νησιδα των μεγαλων λεωφορων συνεπαγεται την καταργηση των εκει δενδροστοιχιων και θαμνοφυτειων, σε περιπτωσεις βλαβης ενος οχηματος , ή του δικτυου ή πραγματοποιησης εργων επι της οδου διακοπτεται η λειτουργια του καθως δεν εχει δυνατοτητα παρακαμψεων των εμποδιων, αποκλειει εργασιες επι των παροδιων κτιριων σε δρομους μικρου πλατους αν αυτες απαιτουν καταληψη τμηματος του οδοστρωματος (π.χ. μεταφορες, οικοδομιση, επισκευες), η επιβιβαση / αποβιβαση γινεται με στασεις που συνηθως καταλαμβανουν χωρο στην μεση της οδου την οποια (οδο) οι επιβατες πρεπει να διασχιζουν καθετα και της οποιας (οδου) το πλατος μειωνεται σημαντικα στην θεση της στασης.
Η οδος Πατησιων εχει παραδοσιακα σε ολο το μηκος της εμπορικα καταστηματα στο ισογειο, εχει τραπεζες, εχει κατα διαστηματα κτιρια με επαγγελματικες χρησεις σε ολους τους οροφους, εχει (μετα την πλατεια Αμερικης) τουλαχιστον τρια super market με υπογεια parking, εχει (μετα την πλατεια Αμερικης) δυο πολυοροφους σταθμους αυτοκινητων, εχει κινηματογραφους και θεατρα.
Στην οδο Πατησιων βρισκεται το Αρχαιολογικο Μουσειο, το Γενικο Λογιστηριο του Κρατους, το ΜΙΝΙΟΝ (Υπουργειο περιβαλλοντος κλπ κλπ) το Acropole Palace (Υπουργειο Πολιτισμου).
Ισως ξεχνω αλλες αντιστοιχες χρησεις.
Πως θα γινεται ο εφοδιασμος των καταστηματων των super market και των γραφειων; πως θα εξυπηρετουνται οι χρηματαποστολες των τραπεζων; με το τραμ; με τα ποδια;
Θα απαγορευθει στους  πελατες των καταστηματων των γραφειων των τραπεζων, στους θεατες των θεατρων και των κινηματογραφων, στους συναλλασσομενους με τα υπουργεια, στους επισκεπτες του Μουσειου, (θα απαγορευθει σε ολους αυτους) να πανε στους προορισμους τους και να εξυπηρετηθουν με αυτοκινητο, με ταξι, με πουλμαν;
Αν εγκατασταθει Light rail στην οδο Πατησιων (οποτε θα μεινει ελευθερη μονο η μια απο τις δυο λωριδες κυκλοφοριας) για τα μαγαζια τα γραφεια τα supermarket τους κινηματογραφους τα θεατρα, για το Μουσειο και τα Υπουργεια, η κατασταση θα γινει πολυ δυσκολη εως αφορητη.
Αλλα, για την οδο Πατησιων, εκτος απο την εξυπηρετηση των παροδιων χρησεων υπαρχει, και ισως ειναι πιο σπουδαια, η γενικωτερη εξυπηρετηση της κυκλοφοριας.
Στην μια και μοναδικη λωριδα (μετα την εγκατασταση Light rail) της οδου Πατησιων θα πρεπει να βολευονται τα οχηματα απο τις οδους, Χαλκοκονδυλη - Ακαδημιας (4 λωριδες), Στουρναρα (4 λωριδες), Ηπειρου (3 λωριδες), Μαρνη (4 λωριδες), Αλεξανδρας (3 λωριδες), Δεριγνυ (3 λωριδες), Κοδριγκτωνος (5 λωριδες), Αγιου Μελετιου (4 λωριδες), Γαλατσιου (3 λωριδες), Καυταντζογλου (2 λωριδες), Λασκαρατου (2 λωριδες), Σαρανταπορου (2 λωριδες), πως θα γινεται αραγε αυτο;
(συνδεσμοι στα ληματα της WIKIPEDIA
Light rail transit:
Tram:
Passenger rail terminology:
.
2η εναλλακτικη ερωτηση:
Τι πληροτητα θα εχει το Light rail transit ή Tram στην οδο Πατησιων; ή αλλοιως υπαρχει πιθανοτητα  για συχνοτητα 2' στα δρομολογια ~>μεσος χρονος αναμονης 1';
2η εναλλακτικη απαντηση:
Στο re-think Athens δεν βρηκα στοιχεια που να δικαιολογουν την υποσχεση για συχνοτητα δρομολογιων ανα 2' (~>μεσος χρονος αναμονης 1'). Αναγκαστικα εκανα μια μικρη προσωπικη ερευνα στο internet και συμπερανα πως: Αν, οπως γραφει το διαφημιστικο φυλαδιο του re-think Athens, η συχνοτητα ειναι σταθερη ανα 2΄(~>μεσος χρονος αναμονης 1'), η εκμεταλλευση θα ειναι καταστροφικη οικονομικα εφ΄οσον συνηθως θα κυκλοφορει αδειο, επομενως η συχνοτητα δεν θα ειναι ανα 2' και η υποτιθεμενη ανεση στις μετακινησεις δεν θα υπαρχει. Στο υπαρχον δικτυο ο μεσος χρονος αναμονης ειναι 7,5' - 10' και η συχνοτητα δρομολογιων ειναι 15' -20')  (πληροφορια απο http://www.tramsa.gr/index.cfm?page_id=207&category=learn και http://www.tramsa.gr/dromologia/files/KS_syntagma.xls).
Ειναι σημαντικο να ξερωμε την αληθεια γιατι αν το Light rail transit ή Tram κυκολφορει αδειο εμεις θα πληρωσουμε τις ζημιες και εμεις θα ταλαιπωρουμαστε περιμενοντας στις στασεις αν τα δρομολογια του ειναι πολυ αραια.
Απο μια προχειρη αυτοψια διαρκειας μιας ωρας που εκανα στην οδο Πατησιων τον περασμενο Φεβρουαριο, καθημερινη, περιπου 6:00 ω, διαπιστωσα πως στην επι της οδου Πατησιων σταση προς Αθηνα αμεσως μετα την διασταυρωση με την λεωφορο Γαλατσιου η συχνοτητα τρολεϋ και λεωφορειων ηταν λιγο μικροτερη των 2'.
Η οδος Πατησιων στο μεγαλυτερο μηκος της εχει δυο λωριδες ανα κατευθυνση.
Απο τις δυο λωριδες η αριστερα χρησιμοποιειται σχεδον αποκλειστικα απο ιδιωτικα οχηματα ενω η δεξια χρησιμοποιειται απο λεωφορεια, τρολεϋ και ιδιωτικα αυτοκινητα.
Κατα  τον πινακα του τμηματος Capacity of light rail versus roads του ληματος Light rail της WIKIPEDIA (http://www.calgarytransit.com/html/technical_information.html) καθε κατευθυνση της οδου Πατησιων μπορει να εξυπηρετει.
για μικρο ογκο κυκλοφοριας       900 + 1.650 = 2.550 επιβατες ανα ωρα και κατευθυνση.
για μεσαιο ογκο κυκλοφοριας     900 + 2.350 = 3.250 επιβατες ανα ωρα και κατευθυνση.
για μεγαλο ογκο κυκλοφοριας    900 + 3.400 = 4.300 επιβατες ανα ωρα και κατευθυνση.
Στην οδο Πατησιων και στους δρομους τροφοδοσιας της δεν παρατηρουνται αξιολογα μποτιλιαρισματα ή καθυστερησεις αρα, μπορει να συμπερανει κανεις πως η συγκοινωνιακη ζητηση ισουται περιπου με την συγκοινωνιακη ικανοτητα της οδου οπως διαμορφωνεται απο τον υπαρχοντα συνδυασμο λεωφορειων, τρολεϋ και ιδιωτικων αυτοκινητων και επομενως δεν απαιτειται αυξηση της (της συγκοινωνιακης ικανοτητας της οδου) που θα αποτελουσε λογο για εγκατασταση Light rail transit ή Tram που θα επιφερει περιορισμους στην επιλογη μεταξυ δημοσιου ή ιδιωτικου μεσου μεταφορας (βλεπε παραπανω 1η εναλλακτικη απαντηση).
Η ενδεχομενη διαφορα χρονου διαδρομης υπερ του Light rail transit ή Tram και ιδιωτικων αυτοκινητων, λεωφορειαων, τρολεϋ λογω της διαφορετικης ταχυτητας του καθε μεσου  (light rail 19 χλμ/ω, αυτοκινητα 7 χλμ/ω), (Γ. Σαρηγιαννης Πολεοδομια ΙΙ: Πολεοδομικες επεμβασεις στον αστικο χωρο. "Οι μεταφορες στη πολη" Αθηνα 2011 σελ. 6) για διαδρομη μεσου χρονου 24' (μεγιστου χρονου 48') με αυτοκινητο, εκμηδενιζεται σχεδον απο τον χρονο μιας επιπλεον αναμονης σε υπαιθρο για μετεπιβιβαση απο light rail σε λεωφορειο προς τον τελικο προορισμο, ενω παραμενει αρνητικη στην περιπτωση του ιδιωτικου οχηματος που δεν υπαρχουν μετεπιβιβασεις.
Οι εκατερωθεν της οδου Πατησιων γειτονιες της Κυψελης και των Πατησιων ειναι ηδη πυκνοδομημενες και πυκνοκατοικημενες με πληθυσμιακες πυκνοτητες απο τις υψηλοτερες παγκοσμιως, επομενως μπορει να θεωρηθει πως δεν θα αυξηθει η ζητηση συγκοινωνιακου εργου γι' αυτες.
Αντιθετως ευκολες μικρης δαπανης βελτιωσεις της κυκλοφοριας στους παραλληλους της οδου Πατησιων δρομους της Κυψελης μπορουν να ελαφρυνουν το συγκοινωνιακο εργο της (οδου Πατησιων).
Δεν βρηκα στα στοιχεια που δινει το re-think Athens ακριβεις αναφορες για την συγκοινωνιακη ικανοτητα του Light rail transit ή Tram αναλογως της συχνοτητας των δρομολογιων του σε πραγματικες συνθηκες λειτουργιας, βρηκα ομως στην ιστοσελιδα της ΣΤΑΣΥ στοιχεια για τα  οχηματα που χρησιμοποιουνται στην Αθηνα (http://www.tramsa.gr/index.cfm?page_id=192&category=learn) κανω λοιπον μερικες πολυ προχειρες εκτιμησεις υπερ του (τα οχηματα που χρησιμοποιουνται στην Αθηνα εχουν χωρητικοτητα 260 επιβατων).
Η συγκοινωνιακη ικανοτητα του για συχνοτητα δρομολογιων.
ανα   2' ειναι ~ 7.800 επιβατες ανα ωρα και κατευθυνση (μεγιστη συχνοτητα ασφαλους λειτουργιας ωρας μεγαλης ζητησης).
ανα   3' ειναι ~ 5.200 επιβατες ανα ωρα και κατευθυνση (τυπικη συχνοτητα ωρας μεγαλης ζητησης).
ανα   5' ειναι ~ 3.1200 επιβατες ανα ωρα και κατευθυνση (μεση αποδεκτη συχνοτητα εκτος ωρας μεγαλης ζητησης).
Αρα το light rail ή tram για συχνοτητες.
ανα   2' θα ειχει πληροτητα 4300 /  7.800 επιβατες =  55% σε ωρα μεγαλης ζητησης.
ανα   3' θα ειχει πληροτητα 4300 /  5.200 επιβατες = 82% σε ωρα μεγαλης ζητησης.
ανα   5' θα ειχει πληροτητα 2.550 / 3.120 επιβατες = 82% εκτος ωρας μεγαλης ζητησης.
Αν η συγκοινωνιακη ικανοτητα της οδου που την εκτιμω (βλεπε παραπανω) ιση με την συγκοινωνιακη ζητηση ειναι μικροτερη απο του προηγουμενου υπολογισμου η αποδοση του τραμ θα ειναι ακομη καταστροφικωτερη οικονομικα για την επενδυση και για την ανεση των επιβατων (Γ. Σαρηγιαννης Πολεοδομια ΙΙ: Πολεοδομικες επεμβασεις στον αστικο χωρο. "Οι μεταφορες στη πολη" Αθηνα 2011 σελ. 9, οπου εκτιμαται πως ανα λωριδα μεταφερονται max 600 επιβατες σε ιδιωτικα μεσα και max 2.000 επιβατες σε λεωφορεια και τρολεϋ συνολικα δηλαδη max 2.600 που σημαινει πως ακομη και αν δεν χρησιμοποιηθουν καθολου ιδιωτικα μεσα το light rail ή tram για συχνοτητα δρομολογιων 2' θα εχει max πληροτητα σε ωρα μεγαλης ζητησης 2.600 / 7.800 = 33%!!).
.
3η εναλλακτικη ερωτηση:
Ποσα οχηματα χρειαζονται; ή αλλοιως (ξανα) υπαρχει πιθανοτητα  για συχνοτητα 2' στα δρομολογια;
3η εναλλακτικη απαντηση:
Η μεση ταχυτητα του εντος της πυκνοδομημενης περιοχης (οπως η οδος Πατησιων) ειναι 19 χλμ/ω (Γ. Σαρηγιαννης Πολεοδομια ΙΙ: Πολεοδομικες επεμβασεις στον αστικο χωρο. "Οι μεταφορες στη πολη" Αθηνα 2011 σελ. 6).
Η αποσταση απο την πλατεια Συνταγματος ως το τερμα Πατησιων (μεσω Πανεπιστημιου - Πατησιων) ειναι 5,6 χλμ.
Αρα για ταχυτητα 19 χλμ/ω ο απαιτουμενος μεσος χρονος διαδρομης μιας κατευθυνσεως ειναι.
5,6 χλμ / 19 χλμ/ω = 0,30 ω ητοι 18'.
Και ο αριθμος οχηματων σε υπηρεσια (χωρις συντηρησεις, βλαβες, διαδρομες απο-προς αμαξοστασια) για συχνοτητα δρομολογιων.
ανα   2' ειναι 18' /  2' = 9   οχηματα ανα κατευθυνση ~> 18    οχημ. για τις δυο κετευθυνσεις.
ανα   3' ειναι 18' /  3' = 6   οχηματα ανα κατευθυνση ~> 12    οχημ. για τις δυο κετευθυνσεις.
ανα   5' ειναι 18' /  5' = 3,6 οχηματα. ανα κατευθυνση ~> 7,2  οχημ. για τις δυο κετευθυνσεις.
ανα 10' ειναι 18' / 10' = 2   οχηματα. ανα κατευθυνση ~> 4     οχημ. για τις δυο κετευθυνσεις.
(στοιχειο συγκρισεως. Στο εν λειτουργια τραμ μηκους δικτυου 27 χλμ, με 35 οχηματα, αντιστοιχουν 35 οχηματα / 27 χλμ = 1,3 αδεια οχηματα ανα χιλιομετρο δικτυου και συχνοτητα δρομολογιων 15' - 20'. Στην οδο Πατησιων, συμφωνα με τις προβλεψεις του re-think Athens, απαιτουνται 18 οχηματα / 5,6 χλμ = 3,2 οχηματα ανα χιλιομετρο δικτυου δηλαδη 2,5 φορες περισσοτερα αδεια οχηματα, βλεπε 2η εναλλ. ερωτ. Ειναι πιθανον κατι τετοιο;).
.
4η εναλλακτικη ερωτηση:
Η αφαιρεση μιας λωριδας κυκλοφοριας ανα κατευθυνση (50% των διαθεσιμων λωριδων) για να αποδοθει στο Light rail transit ή Tram θα βελτιωσει ή θα επιδεινωσει τις οικιστικες συνθηκες στις εκατερωθεν της οδου Πατησιων γειτονιες;
4η εναλλακτικη απαντηση:
Η Αθηνα ειναι μια πολη με υπερβολικα μεγαλο αριθμο διασπαρτων στον αστικο ιστο εξαιρετικα μικρων οικονομικων μοναδων με λιγες θεσεις εργασιας η καθε μια (ειναι οι περιφημες μικρομεσαιες επιχειρησεις που θεωρουνται, ακομη απο πολλους, "ραχοκοκαλια" της Ελληνικης οικονομιας). Επειδη σ' αυτες τις οικονομικες μοναδες ειναι αδυνατη η αυστηρη διαφοροποιηση αρμοδιοτητων προκυπτουν αναγκες μετακινησεων μεγαλου ποσοστου του προσωπικου τους για την εκτελεση εξωτερικων εργασιων, που απο την φυση τους αλλα και για λογους ταχυτητας οι περισσοτερες απο αυτες (τις μετακινησεις) δεν ειναι δυνατον να γινονται με δημοσια μεσα μεταφορας.
Στην Αθηνα η αγορα εργασιας ειναι (και παντα ηταν) αδυναμη, κανενας δεν επιλεγει, πολυ περισσοτερο δεν εγκαταλειπει την εργασια του αν η συγκοινωνια δεν ειναι βολικη, προτιμα την δουλεια ακομη και αν αναγκαζεται να χρησιμοποιει δαπανηρο ιδιωτικο μεσο μεταφορας (κατι τετοιο θα μπορουσε να συμβαινει αν μεγαλος αριθμος θεσεων εργασιας ηταν κατα καποιο τροπο συγκεντρωμενος κοντα σε συγκοινωνιακους κομβους, ή αν τα ποσοστα ανεργιας ηταν μικρα).
Επομενως στην Αθηνα (ακομη και αν βελτιωθουν οι συγκοινωνιες, ακομη και αν γινουν αξιοπιστες, ακομη και αν αντι του κεντρομολου συστηματος εφαρμοσθει, σε καποιο μελλον, συστημα πλεγματος) ειναι ανεφαρμοστη η χρηση δημοσιων μεσων συγκοινωνιας σε κλιμακα που ισως ειναι εφαρμοσιμη σε πολεις με διαφορετικη πολεοδομικη και παραγωγικη οργανωση.
Εκτιμω πως η αφαιρεση της μιας απο τις δυο λωριδες κυκλοφοριας της οδου Πατησιων θα επιδεινωσει δραματικα τις οικιστικες συνθηκες στις εκατερωθεν της οδου Πατησιων γειτονιες λογω εκτροπης της ανελαστικης κυκλοφοριας ιδιωτικων οχηματων σε δρομους στο εσωτερικο τους. (Γ. Σαρηγιαννης Πολεοδομια ΙΙ: Πολεοδομικες επεμβασεις στον αστικο χωρο. "Οι μεταφορες στη πολη" Αθηνα 2011 σελ. 17 κ.ε.ε., οπου εκτιθεται το συστημα οργανωσεως των οικιστικων περιοχων με "κυψελες εσωτερικης κυκλοφοριας").
.
5η εναλλακτικη ερωτηση:
Ενα δαπανηρο συστημα δημοσιων συγκοινωνιων που αφαιρει απο τους πολιτες δυνατοτητες επιλογων χωρις να προσφερει ουσιαστικη γενικη βελτιωση στην συγκοινωνια, μπορει να γινει αγαπητο απο το κοινο;
5η εναλλακτικη απαντηση:
Ολα γινονται με την καταλληλη πλυση εγκεφαλου.
.

η F.A.Q. 09 13.06.2012 επεται της F.A.Q. 08 06.06.2012
συνδεσμος στην F.A.Q. 08:
http://jan1448.blogspot.gr/2012/06/07.html
.
Το σημειωμα αυτο αναρτηθηκε στο αλμπουμ "think of Athens, again ...." του Γιαννης Λιναρδακης στο facebook την 13.06.2012.
μεταβαση στην αναρτηση:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=348454471894360&set=a.334673279939146.74584.100001894299391&type=3
Το σημειωμα αυτο κοινοποιηθηκε απο το αλμπουμ "think of Athens, again ...." του Γιαννης Λιναρδακης στον τοιχο της ομαδας "Καθε Σαββατο στην Αθηνα" στο facebook την 08.06.2012.
μεταβαση στην αναρτηση:
https://www.facebook.com/groups/107446506033882/permalink/239083349536863/




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου