Η πλατεια Τιενανμεν στο Πεκινο, καπως ετσι μου φαινεται πως θα μοιαζει (τηρουμενων των αναλογιων σε εκταση & πληθυσμο) η πεζοδρομημενη - πλατειοποιημενη οδος Πανεπιστημιου (ενταξει θάχει πυκνοτερο πρασινο αλλα οχι πυκνοτερο κοσμο).
Πεκινο πλατεια Τιενανμεν το μαυσωλειο του Μαο Τσε Τουνγκ |
Πεκινο πλατεια Τιενανμεν το Μεγαλο Μεγαρο (των αντιπροσωπων) του Λαου |
Πεκινο πλατεια Τιενανμεν η πυλη Ζενγκγυανγκμεν |
Πεκινο πλατεια Τιενανμεν η πυλη Τιενανμεν |
Πεκινο πλατεια Τιενανμεν οδοκαθαριστες & στο βαθος το Μεγαλο Μεγαρο (των αντιπροσωπων) του Λαου |
Πεκινο πλατεια Τιενανμεν οδοκαθαριστες & στο βαθος η πυλη Τιενανμεν |
επισημη ερωτηση:
Πως θα εξυπηρετουνται τα λεωφορεια, τα ταξι και τα Ι.Χ.
αυτοκινητα;
επισημη απαντηση:
Η παρεμβαση στηριζεται στην αποτροπη της διαμπερους
κυκλοφοριας απο το κεντρο, με ταυτοχρονη ενισχυση της δημοσιας συγκοινωνιας,
του περπατηματος και του ποδηλατου. Η κυκλοφοριακη μελετη εχει προβλεψει την
καλη εξυπηρετηση της προσβασης με δημοσια και με ιδιωτικα μεσα μεταφορας, αλλα
ο στοχος ειναι ολοι «οι δρομοι να οδηγουν στο κεντρο» μονο για οσους εχουν
προορισμο το κεντρο. Για την κυκοφορια των λεωφορειων, των ΙΧ αυτοκινητων και
των ταξι προβλεπονται πολλες ρυθμισεις, αναμεσα στις οποιες ενας δακτυλιος
κυκολφοριας για ιδιωτικα μεσα μεταφορας που θα συνδεει τη Σταδιου και την
Ακαδημιας, καθως και συστημα λειτουργικης εξυπηρετησης κτιριων προσαρμοσμενο
στις αναγκες τους.
εναλλακτικη ερωτηση (σε δυο σκελη):
Ποια ειναι η επιθυμιτη – προγραμματισμενη λειτουργια του
πυρηνα του κεντρου της Αθηνας;
και
Οι προβλεπομενες απαγορευσεις κυκλοφοριας των ιδιωτικων
μεσων μεταφορας (οπως ειναι τα ΙΧ, τα ταξι, τα (νεα) ενεαθεσια «εναλλακτικα»
ταξι και τα τουριστικα λεωφορεια) στην οδο Πανεπιστημιου υπηρετουν αυτη την
λειτουργια;
Εναλλακτικη απαντηση:
Αν η επιθυμητη – προγραμματισμενη λειτουργια του πυρηνα του
κεντρου της Αθηνας ειναι να παραμεινη καταδικασμενο στον ξεπεσμο των τελευταιων
τριων δεκαετιων.
Αν (εν οψει της αναδιαρθρωσης της Ελληνικης οικονομιας που
θα εξαφανισει τον υπερεπαγγελματισμο τα κλειστα επαγγελματα και τον
παρασιτισμο):
1. τα μικρομαγαζα στα ισογεια των κτιριων του πυρηνα του
κεντρου της Αθηνας επιβιωσουν συνεχιζοντας να πουλουν την ευτελη πραματεια που
συνηθως διατιθεται και σε παραδρομους περιφεριακων και επαρχιακων εμπορικων
κεντρων.
2. οι μικροεπαγγελματιες (οπως ειναι οι μεμονωμενοι
δικηγοροι, συμβολαιογραφοι, δικαστικοι επιμελητες, λογιστες, μηχανικοι,
γιατροι, εκδοτες, μεσαζοντες κ.τ.τ.) μετα την δραματικη συρρικνωση των εργασιων
τους και την απαλευθερωση των αμοιβων πολλων απ΄αυτους τους επιβιωσουν και
συνεχισουν να στεγαζουν τα γραφεια τους στους (πολλους) οροφους των κτιριων του
πυρηνα του κεντρου της Αθηνας.
Αν η επιθυμητη – προγραμματισμενη λειτουργια του πυρηνα του
κεντρου της Αθηνας ειναι να αποτελεσει τον κυριο χωρο προβολης ενος
εξωραϊσμενου (σχεδον μυθοποιημενου) παρελθοντος πενιας, μιας θρυλουμενης αιγλης
που ποτε δεν ελαμψε, και ενος ψευδαισθητικου κυρους που κανεις δεν μπορεσε ¨η δεν θελησε να υπερασπισθει και που δεν αναγνωρισθηκε απο
κανεναν.
Τοτε οι απαγορευσεις κυκλοφοριας των ιδιωτικων μεσων
μεταφορας στην οδο Πανεπιστημιου δεν ωφελουν αλλα και δεν βλαπτουν καταστροφικα
το κεντρο της πολης.
Ομως,
Αν η επιθυμητη – προγραμματισμενη λειτουργια του πυρηνα του
κεντρου της Αθηνας ειναι να ανασυγκροτηθει το κεντρο της Αθηνας ως αξιολογη
εδρα υπηρεσιων (τουλαχιστον) και ως συμβολο ενος φιλικου (και) προς την
παραγωγη (οχι πια μονο στην καταναλωση) φιλοδοξου κρατους, μιας δυναμικης
κοινωνιας (αν η Ελλαδα μπορει να γινει κατι τετοιο).
Τοτε οι απαγορευσεις κυκλοφοριας των ιδιωτικων μεσων
μεταφορας στην οδο Πανεπιστημιου βλαπτουν καταστροφικα το κεντρο της πολης.
Η οδος Πανεπιστημιου με τις σημερινες κατα ειδος (και αντιστοιχο ποσοστο) χρησεις γης δεν προσφερει ουτε ισχυρο αστικο θεαμα ουτε δουλειες ουτε παιδεια ουτε διασκεδαση δεν ειναι καν τουριστικος πολος η εστω σημαντικη διαβαση πεζων.
Η οδος Πανεπιστημιου αρχικα σχεδιασθηκε σαν δρομος κυρους (οπως φανερωνει το παρελθον της και τα απομειναρια του στο παρον της) και οχι σαν δρομος αγορας. Η συμβολικη αξια της ισως αποδειχθει ωφελιμοτερη για την πολη και την χωρα, αν της ξανα-αποδοθει αυτος ο ρολος (σε συνεχεια ακριβως ως το κεντρο της πολης των λεωφορων Βασιλισσης Σοφιας και Αμαλιας, των δυο δρομων που, και αυτες, διατηρουν ακομη καποια υπολειματα κυρους) και αν διατηρηθει στον μεγιστο δυνατο βαθμο η δυνατοτητα μαζικης διελευσης και με οχηματα αντι να μετατραπει σε πεζοδρομο μειωμενης προσβασιμοτητας.
Τα πεζοδρομια με τις δενδροστοιχιες τους (που δεν κρυβουν τα κτιρια) ειναι υπεραρκετα για τους πεζους αρκει να εινα βατα, καθαρα και κυριως ασφαλη.
Αν γινει συγκροτημενη προσπαθεια προς την κατευθυνση του δρομου κυρους ισως ακολουθησουν και οι οδοι Ακαδημιας, Σταδιου (με την πλατεια Κλαυθμωνος) και, σε τριτη κατηγορια, δια της Ομονοιας οι οδοι Αγιου Κωνσταντινου και Πειραιως μεχρι τις πλατειες Καραϊσκακη και Κουμουνδουρου. Σε τετοια περιπτωση ισως ανασυγκροτηθει το κεντρο της Αθηνας ως αξιολογη εδρα υπηρεσιων τουλαχιστον και ως συμβολο ενος φιλικου (και) προς την παραγωγη (οχι μονο την καταναλωση) φιλοδοξου κρατους, μιας δυναμικης κοινωνιας αν η Ελλαδα μπορει να γινει κατι τετοιο.(αναλυτικα βλεπε: http://jan1448.blogspot.gr/2011/02/09022011-www.html).
.
Το σημειωμα αυτο αναρτηθηκε στο αλμπουμ "think of Athens, again ...." του Γιαννης Λιναρδακης στο facebook την 25.02.2013.
μεταβαση στην αναρτηση: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=453997568006716&set=a.334673279939146.74584.100001894299391&type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-prn1%2F69227_453997568006716_202677135_n.jpg&size=259%2C194
Το σημειωμα αυτο κοινοποιηθηκε απο το αλμπουμ "think of Athens, again ...." του Γιαννης Λιναρδακης στον τοιχο της ομαδας "Καθε Σαββατο στην Αθηνα" στο facebook την 09.02.2013.
μεταβαση στην αναρτηση:
https://www.facebook.com/groups/107446506033882/permalink/334632479981949/
Η οδος Πανεπιστημιου με τις σημερινες κατα ειδος (και αντιστοιχο ποσοστο) χρησεις γης δεν προσφερει ουτε ισχυρο αστικο θεαμα ουτε δουλειες ουτε παιδεια ουτε διασκεδαση δεν ειναι καν τουριστικος πολος η εστω σημαντικη διαβαση πεζων.
Η οδος Πανεπιστημιου αρχικα σχεδιασθηκε σαν δρομος κυρους (οπως φανερωνει το παρελθον της και τα απομειναρια του στο παρον της) και οχι σαν δρομος αγορας. Η συμβολικη αξια της ισως αποδειχθει ωφελιμοτερη για την πολη και την χωρα, αν της ξανα-αποδοθει αυτος ο ρολος (σε συνεχεια ακριβως ως το κεντρο της πολης των λεωφορων Βασιλισσης Σοφιας και Αμαλιας, των δυο δρομων που, και αυτες, διατηρουν ακομη καποια υπολειματα κυρους) και αν διατηρηθει στον μεγιστο δυνατο βαθμο η δυνατοτητα μαζικης διελευσης και με οχηματα αντι να μετατραπει σε πεζοδρομο μειωμενης προσβασιμοτητας.
Τα πεζοδρομια με τις δενδροστοιχιες τους (που δεν κρυβουν τα κτιρια) ειναι υπεραρκετα για τους πεζους αρκει να εινα βατα, καθαρα και κυριως ασφαλη.
Αν γινει συγκροτημενη προσπαθεια προς την κατευθυνση του δρομου κυρους ισως ακολουθησουν και οι οδοι Ακαδημιας, Σταδιου (με την πλατεια Κλαυθμωνος) και, σε τριτη κατηγορια, δια της Ομονοιας οι οδοι Αγιου Κωνσταντινου και Πειραιως μεχρι τις πλατειες Καραϊσκακη και Κουμουνδουρου. Σε τετοια περιπτωση ισως ανασυγκροτηθει το κεντρο της Αθηνας ως αξιολογη εδρα υπηρεσιων τουλαχιστον και ως συμβολο ενος φιλικου (και) προς την παραγωγη (οχι μονο την καταναλωση) φιλοδοξου κρατους, μιας δυναμικης κοινωνιας αν η Ελλαδα μπορει να γινει κατι τετοιο.(αναλυτικα βλεπε: http://jan1448.blogspot.gr/2011/02/09022011-www.html).
.
Το σημειωμα αυτο αναρτηθηκε στο αλμπουμ "think of Athens, again ...." του Γιαννης Λιναρδακης στο facebook την 25.02.2013.
μεταβαση στην αναρτηση: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=453997568006716&set=a.334673279939146.74584.100001894299391&type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-prn1%2F69227_453997568006716_202677135_n.jpg&size=259%2C194
Το σημειωμα αυτο κοινοποιηθηκε απο το αλμπουμ "think of Athens, again ...." του Γιαννης Λιναρδακης στον τοιχο της ομαδας "Καθε Σαββατο στην Αθηνα" στο facebook την 09.02.2013.
μεταβαση στην αναρτηση:
https://www.facebook.com/groups/107446506033882/permalink/334632479981949/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου